CAYMA HAKKI VE İADE POLİTİKASI
9.1.
ALICI; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, ürünün kendisine veya
gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün
içerisinde, SATICI’ya bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk
üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden
cayma hakkını kullanabilir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise,
bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi
sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet
sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz. Cayma hakkının kullanımından
kaynaklanan masraflar SATICI’ ya aittir. ALICI, iş bu sözleşmeyi kabul etmekle,
cayma hakkı konusunda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
9.2.
Cayma hakkının kullanılması için 14 (ondört) günlük süre içinde SATICI' ya
iadeli taahhütlü posta, faks veya eposta ile yazılı bildirimde bulunulması ve
ürünün işbu sözleşmede düzenlenen düzenlenen "Cayma Hakkı Kullanılamayacak
Ürünler" hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın
kullanılması halinde,
9.2.1 3.
kişiye veya ALICI’ ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen
ürünün faturası kurumsal ise, geri iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade
faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına
düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde
tamamlanamayacaktır.)
9.2.2.
İade bildirimi,(e-posta adresi veya WhatsApp ile)
7.2.3.
İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile
birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
9.2.4.
SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 günlük
süre içerisinde toplam bedeli ve ALICI’ yı borç altına sokan belgeleri ALICI’
ya iade etmek ve 20 günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.
9.2.5.
ALICI’ nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa
veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’ nın zararlarını tazmin
etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne
uygun kullanılmasın sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ALICI
sorumlu değildir.
9.2.6.
Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya
limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan
indirim miktarı iptal edilir.
9.2.7. İşbu sözleşmeler 8. Maddede saydığımız elektronik
ortamda anında ifa edilen sözleşmeler olduğundan öğrencinin eğitimlerimizden
birisini kısa bir zaman dahi izlemesi durumunda işbu sözleşmeden cayma hakkı
kapsamında cayılamayacaktır.
10. CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
10.1. a)
Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı
veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin
istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin
sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen
veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra
ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan;
iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin
sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra
başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara
ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden
sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması
halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf
malzemelerine, veri kaydedebilme ve veri depolama cihazlarına ilişkin
sözleşmeler.
f) Abonelik
sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli
yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir
tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama,
yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın
değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda
anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi
mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi
sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin
sözleşmeler.
Kozmetik ve kişisel
bakım ürünleri, iç giyim ürünleri, mayo, bikini, kitap, kopyalanabilir yazılım
ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler ile kırtasiye sarf malzemeleri (toner,
kartuş, şerit vb.) iade edilebilmesi için ambalajlarının açılmamış, denenmemiş,
bozulmamış ve kullanılmamış olmaları gerekir.
11.
ŞİKAYET VE BAŞVURULAR
11.1.
Tüketici, cayma
hakkına, hizmet hakkındaki sorularına, sorunlarına, kullanım şekillerine ve
benzer iletişim gerektire tüm hususlar hakkında Sağlayıcı ile aşağıdaki
iletişim kanallarından iletişime geçebilecektir:
Edux Academy Mail: [email protected]
Edux Academy Adres(Posta):
11.2.
Şikayet çözümleri,
yukarıdaki iletişim adreslerinden iletişime geçmeniz halinde, Sağlayıcı
kaynaklı ve sözleşmelere aykırılıktan doğan bir şikayet ise, 14 gün içerisinde
çözüme kavuşturulur ve Tüketici ile gerekli iletişimler aynı kanallardan
kurulur.
11.3. SAĞLAYICI şikâyet ve itirazları konusunda
başvurularını, aşağıdaki kanunda belirtilen parasal sınırlar dâhilinde Tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu
veya Tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici sorunları hakem
heyetine veya Tüketici mahkemesine yapabilir. Parasal sınıra ilişkin
bilgiler aşağıdadır:
2022 yılı için
Tüketici Hakem Heyetlerine yapılacak başvurularda değeri;
a) 140.000 (yüzkırkbinTL)
Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe Tüketici Hakem Heyetleri,
b) Büyükşehir
statüsünde olan veya olmayan illerde 140.000 (yüzkırkbinTL) Türk Lirası üzeri uyuşmazlıklarda
İl Tüketici Hakem Heyetleri,
ç) Büyükşehir
statüsünde olmayan illere bağlı ilçelerde 10.280 (onbinikiyüzseksen) Türk
Lirası ile 15.430 (onbeşbindörtyüzotuz) Türk Lirası arasındaki uyuşmazlıklarda
İl Tüketici Hakem Heyetleri,
görevlidir.
İşbu Sözleşme ticari amaçlarla
yapılmaktadır.